Ποιος είναι ο τραγουδιστής με τη μεγαλύτερη έκταση φωνής στον κόσμο;
Η ιστοσελίδα concerthotels.com έχει την απάντηση, μιας και δημιούργησε ένα γράφημα στο οποίο εικονοποιούνται σε κλίμακα οι εκτάσεις της φωνής των σημαντικότερων και πιο διάσημων τραγουδιστών στον κόσμο. Ζωντανών και μη.
Το γράφημα βασίζεται στις οκτάβες που "έπιασαν" οι τραγουδιστές που παρουσιάζονται όταν πρόβαραν και ηχογράφησαν τα τραγούδια τους στο στούντιο. Παρουσιάζονται επίσης όσοι πάτησαν στις χαμηλότερες αλλά και τις υψηλότερες νότες.
Στην κορυφή της φωνητικής έκτασης στρογγυλοκάθεται ο Axl Rose και ακολουθούν οι Mariah Carey, Pronce, Steven Tyler, James Brown, Marvin Gaye, Christina Aguilera και David Bowie.
Τελευταίοι στη λίστα εμφανίζονται οι Luke Bryan, Taylor Swift, Karen Carpenter, Sam Cooke ενώ στις τελευταίες θέσεις βρίσκεται και ο Justin Bieber.
Τις πιο ψηλές νότες πιάνει η Mariah Carey και ακολουθούν Aguilera και Prince. Στις πιο χαμηλές φιγουράρει και πάλι πρώτος ο Axl και ακολουθούν Barry White και David Bowie.
Αξίζει να σημειωθεί πως πέραν από την έκταση της φωνής, στην αξιολόγηση ενός καλού τραγουδιστή προσμετράται ο τόνος, η δημιουργικότητα-επινοητικότητα στη σύνθεση της μελωδίας, οι στίχοι και η δυναμική στην απόδοση.
Η αξιολόγηση που απεικονίζεται στις παρακάτω λίστες έγινε από το Range Place, ένα φόρουμ για τις φωνητικές ικανότητες των τραγουδιστών στο οποίο ψηφίζει και αξιολογεί το κοινό.
*Ως έκταση φωνής εννοούμε το σύνολο, το εύρος των συχνοτήτων που μπορεί να παράγει το φωνητικό όργανο. Η πιο συνήθης χρήση και εφαρμογή του όρου “φωνητική έκταση” είναι στο τραγούδι. Και εκεί, όμως, η χρησιμότητα του όρου αυτού περιορίζεται κυρίως στην “ωφέλιμη φωνητική έκταση”, το σύνολο των συχνοτήτων, δηλαδή, που ο τραγουδιστής μπορεί να χρησιμοποιήσει ώστε να έχει το προσδοκόμενο αποτέλεσμα. Έτσι, όσον αφορά τους λυρικούς τραγουδιστές, των οποίων στόχος είναι, πέραν των άλλων, η φωνή, μη υποστηριζόμενη από τεχνικά μέσα (μικρόφωνο), να διαπεράσει ένα μικρότερο ή μεγαλύτερο ορχηστρικό σύνολο, “ωφέλιμη έκταση φωνής” είναι οι συχνότητες αυτές που εκπληρώνουν το στόχο, ενώ σε άλλα είδη μουσικής, όπου είθισται η τεχνική υποστήριξη της φωνής, η “ωφέλιμη έκταση φωνής” αλλάζει, συμπεριλαμβάνοντας συχνότητες πιο χαμηλές και ασθενείς, ή πιο ψηλές και αχνές.
Έχοντας υπόψιν τη γενική κατηγοριοποίηση ανδρικών και γυναικείων φωνών, μπορούμε να ορίσουμε την έκτασή τους ως εξής:
-Υψίφωνος (soprano): Ντο 4-Ντο 6 (όπου Ντο 4 είναι το 4ο Ντο που συναντάμε στο πιάνο ξεκινώντας από αριστερά στο clavier)
-Μεσόφωνος (Mezzo-Soprano): Λα 3- Λα 5
-Οξύφωνος (Tenoro): Ντο 3-Ντο 5
-Μπάσος (Basso): Μι 2- Μι 4
Πηγή: http://news247.gr/eidiseis/psixagogia/music/poios_tragoydisths_exei_th_megaluterh_ektash_fwnhs_apo_ton_axl_rose_sthn_aguilera_kai_apo_ton_bowie_ston_bieber.2800311.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου