Nidora

Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

Κολοσσοί της τεχνολογίας ενώνονται για τον ψηφιακό εγκέφαλο



Οι άνθρωποι πίσω από το Facebook, την Τesla και το PayPal χρηματοδοτούν εταιρεία που σχεδιάζει λογισμικό που σκέφτεται και μαθαίνει όπως ο άνθρωπος

Ορισμένα από τα πιο «κοφτερά» επιχειρηματικά μυαλά στον κόσμο ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να βοηθήσουν μια μικρή νεοφυή εταιρεία τεχνολογίας να δημιουργήσει έναν ψηφιακό εγκέφαλο.



                                     


Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ του Facebook είναι ένας από τους επενδυτές στο νέο πρόγραμμα για τον ψηφιακό εγκέφαλο. Ο ηθοποιός Αστον Κούτσερ επένδυσε στην πρωτοποριακή εταιρεία.

Ο ιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας κατασκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων Tesla Ελον Μασκ, ο δισεκατομμυριούχος συνιδρυτής της εταιρείας online πληρωμών PayPal Πίτερ Θίελ, ο διάσημος ηθοποιός Αστον Κούτσερ και ο συνιδρυτής του Facebook Ντάστιν Μόσκοβιτς, ο οποίος έχει πλέον αποχωρήσει και έχει ιδρύσει την εταιρεία λογισμικού Asana, αποφάσισαν να επενδύσουν στην εταιρεία Vicarious, με έδρα το Σαν Φρανσίσκο.

Η startup εταιρεία σχεδιάζει να δημιουργήσει λογισμικό το οποίο «σκέφτεται και μαθαίνει όπως ένα ανθρώπινο ον» και για να το καταφέρει προσπαθεί να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα το οποίο μιμείται τον νεοφλοιό του εγκεφάλου.

Σύμφωνα με άρθρο της εφημερίδας «Wall Street Journal», οι Ζάκερμπεργκ, Μασκ και Κούτσερ έχουν ήδη επενδύσει 40 εκατ. δολάρια (29 εκατ.  ευρώ) στην εταιρεία. Ο Θίελ επένδυσε το 2010 1,2 εκατ. δολάρια (περίπου 0,89 εκατ. ευρώ), ενώ ο Μόσκοβιτς εκτιμάται ότι προσέθεσε 15 εκατ. δολάρια (περίπου 11 εκατ. ευρώ) στον... κορβανά.

Ο πολύτιμος νεοφλοιός
Ο νεοφλοιός είναι το ανώτατο στρώμα - το κάλυμμα - των ημισφαιρίων του εγκεφάλου στα θηλαστικά. Εχει περίπου 3 χιλιοστόμετρα πάχος και αποτελείται από έξι στρώματα, καθένα εκ των οποίων εμπλέκεται σε διαφορετικές λειτουργίες, όπως η αισθητηριακή αντίληψη, η συνειδητή σκέψη, η γλώσσα, καθώς και η χωρική αντίληψη.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εταιρεία Vicarious στον δικτυακό τόπο της: «Η Vicarious αναπτύσσει λογισμικό το οποίο βασίζεται στις υπολογιστικές αρχές του ανθρώπινου εγκεφάλου. Η πρώτη τεχνολογία μας είναι ένα σύστημα οπτικής αντίληψης το οποίο ερμηνεύει το περιεχόμενο φωτογραφιών και βίντεο με τρόπο παρόμοιο με τον άνθρωπο. Αυτή η τεχνολογία αποτελεί ένα νέο υπολογιστικό σύστημα που ονομάζουμε Recursive Cortical Network».

Ο ιδρυτής της Vicarious Σκοτ Φίνιξ ανέφερε στη «Wall Street Journal» ότι, αν η εταιρεία επιτύχει σε αυτό το εγχείρημα, θα έχει δημιουργήσει «έναν υπολογιστή που σκέφτεται σαν άνθρωπος, χωρίς όμως να χρειάζεται να τρώει ή να κοιμάται».

Εκπρόσωπος του Facebook σημείωσε ότι η επένδυση του Ζάκερμπεργκ είναι «προσωπική» και ότι το Facebook δεν συνδέεται με την εταιρεία.

Από την πλευρά του, ο Πίτερ Θίελ είπε ότι «η Vicarious μάς φέρνει όλους πιο κοντά σε ένα μέλλον στο οποίο οι υπολογιστές θα αντιλαμβάνονται, θα φαντάζονται και θα σκέφτονται λογικά όπως οι άνθρωποι».

Ο Ντάστιν Μόσκοβιτς προσέθεσε ότι «η τεχνολογία που αναπτύσσεται τώρα έχει τη δυναμική να βελτιώσει τις ζωές όλων και να φέρει επανάσταση στη βιομηχανία».

«Σπάζοντας» τα Captcha
Τον Οκτώβριο του 2013 η Vicarious ανακοίνωσε ότι ανέπτυξε έναν αλγόριθμο ο οποίος μπορεί να λύσει τα Captcha (αρκτικόλεξο του «Completely Automated Public Turing Test to tell Computers and Humans Apart» - σε ελεύθερη μετάφραση, «Πλήρως Αυτοματοποιημένο Τεστ Τιούρινγκ για να Ξεχωρίζουμε Υπολογιστές από Ανθρώπους»). Πρόκειται για το ευρύτερα χρησιμοποιούμενο τεστ που δείχνει την ικανότητα μιας μηχανής να «σκέφτεται» ανθρώπινα.

Τα Captcha είναι εκείνα τα (εκνευριστικά) παραμορφωμένα κείμενα που χρειάζεται να διαβάσουμε και να συμπληρώσουμε όλοι μας κάποιες φορές όταν, για παράδειγμα, εγγραφόμαστε κάπου στο Ιnternet ώστε να επιβεβαιώνεται ότι ο χρήστης είναι άνθρωπος και όχι «μποτ» (λογισμικό «ρομπότ» που εκτελεί αυτοματοποιημένα έργα).

Το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης της Vicarious, βασισμένο στην αποκαλούμενη «μάθηση των μηχανών», στην οποία η μηχανή μαθαίνει από τα λάθη της, και στις νευροεπιστήμες, κατάφερε να «σπάσει» τα Captcha της Google, του Yahoo, της PayPal, του Captcha.com και άλλων δικτυακών τόπων 90 στις 100 φορές.

Δημοσιεύτηκε στο Helios Plus στις 31 Μαρτίου 2014

Πηγή: http://ntokoumentagr.blogspot.gr/2014/04/blog-post_6902.html#more

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου